Välkomna/Benvenuti

Hej svenska folket!!

Jag är en italienare som flyttade till Jönköping, Sverige, för två år sen. Under mina dagar i Sverige märkte jag ett stort intresse från många svenskar för Italien. Så den här bloggen ska handla om Italien!!

Mitt mål är att förklara Italien. Förklara fördel och brist av mitt galna land. Italien är inte exakt idyllen som är beskrivit i ”Drömmen om Italien” men det är inte även den smutsiga platsen som ”Videocracy” handlar om.

Bloggen ska handla om kultur, konst, resor, språk, folk, anekdoter och konstigheter i Italiens värld.

Ibland ska jag få hjälp i mitt skrivande av min sambo, som kan förklara skillnader med en svensks öga, och kanske några vänner som vill hjälpa mig.

Om ni har förslag eller frågor, ni kan gärna skriva mig. Jag ber om ursäkt om min svenska ska inte vara perfekt, det är även en bra övning för mig.

Jag hoppas att ni ska ha en trevlig resa till Italien genom min blogg!!

Det här inlägget postades i Senza categoria och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Välkomna/Benvenuti

  1. kira skriver:

    Tänkte bara säga att jag tycker att det här är en jättetrevlig start på en blogg. Själv har jag alltid haft en dröm om att besöka den Italienska landsbygden då jag är otroligt svag för maten och kulturen.

    Kommer säkert att återkomma med önskemål när jag tänkt efter litet 😉 Lycka till!

  2. durruti78 skriver:

    tack så mycket för din kommentär..,det ska inte vara lätt att skriva alltid bra svenska och intressanta ämnet…jag ska försöka:-)

Kommentera

